יצירת עיצוב לוגו לעסק מצריכה התייחסות מדוקדקת של גורמים שונים.
להלן 5 טיפים שיעזרו לכן ליצור לוגו מוצלח.
לפני שנתחיל לעצב חשוב להבין את מהות, ערך המותג, קהל היעד והתעשייה של העסק. עיצוב הלוגו לעסק צריך לשקף את מהות המותג ואת הייחודיות של החברה.
פשטות
עיצוב לוגו נקי יוצר זהות וזכירות. הימנעו מפרטים מוגזמים שעלולים ליצור בלבול חזותי.
- עיצוב הלוגו הפשוט קל יותר למוח האנושי לעבד ולזכור, וכך יזהו אותו בהקשרים שונים, דבר שתורם למודעות המותג.
- עיצוב לוגו פשוט ניתן להתאמה בגדלים ופורמטים שונים, ללא איבוד השפעתו. כאשר הלוגו מורכב עלולים לאבד פרטים במידה ומקטינים אותו, בעוד לוגו פשוט שומר על שלמותו.
- עיצוב לוגו בפלטת צבעים מינימלית, בטיפוגרפיה מינימליסטית בקווים נקיים משדרים אסתטיקה אלגנטית, נצחית, נעימה ויזואלית ויוצרת רושם חיובי.
ייחודיות
מיתוג עיצוב לוגו צריך לבלוט מהמתחרים ולהיות בעל זהות ייחודית, ליצור רושם ויזואלי חזק ולשקף את מהות וערכי המותג. לוגו שמספר סיפור משמעותי יוצר עניין בעיני קהל היעד. שימוש נכון בחללים נגטיבים שמכילים בתוכם אלמנטים נסתרים או בעלי משמעות כפולה בלוגו , יוצרים יותר ייחודיות ועניין.
טיפוגרפיה
בעיצוב הלוגו תבחרו טיפוגרפיה שמשלימה את נראות הלוגו והמיתוג של העסק. חשוב לזכור שגם בגדלים קטנים על הלוגו להיות קריא ומובן.
בחירת הגופן צריכה להתאים לאופי המותג, גופנים שונים מעוררים רגשות שונים, מפונטים אלגנטיים ונקיים ועד פונטים שובבים ומסוגננים. פונט ייחודי או סמלי לוגו משולבים באותיות בדרכים ייחודיות , יוצרות עיצובי לוגו יצירתיים ובלתי נשכחים היוצרים בידול למותג.
פלטת צבעים
בחרו צבעים המעוררים את הרגשות הרצויים שמעבירים את המסר של זהות המותג. שקלו את ההשפעה הפסיכולוגית של הצבעים עבור המותג שלכם.
לאחר הבנת האישיות, הערכים וקהל היעד של המותג. שקול את הרגשות שאתה מעוניין שהמותג שלך יעורר – אם זה אמון, התרגשות, אלגנטיות או יצירתיות. זה ינחה את אותך בבחירת הצבעים. בחירת הצבעים אינה קשורה רק להעדפות אישיות, אלא גם להחלטות אסטרטגיות להעברת מסר של המותג בצורה יעילה.
איזון ופרופורציה
חשוב שהאלמנטים יהיו מאוזנים בצורה ויזואלית ובפרופורציות נכונות על מנת ליצור קומפוזיציה הרמונית נעימה לעין.
איזון סימטרי – סידור אלמנטים באופן המשקף זה את זה משני צידי ציר מרכזי דימיוני, יוצר תחושת שיווי משקל.
איזון א- סימטרי – על ידי חלוקת אלמנטים בגודלן, צורה וצבע המשתנים לאורך העיצוב, נקבל תחושה יותר דינמית ואנרגטית.
המנעו מאלמנטים גדולים או קטנים מידי או מספר רב של אלמנטים שיכולים לשבש את האיזון ולגרום ללוגו להראות עמוס ולא ברור.
איזון ופרופורציה משפרים את האסתטיקה של הלוגו ותורמים לאפקטיביות של העברת המסר של המותג. הלוגו מייצג את העסק שלך תוך שמירה על משקל ויזואלי.
לסיכום, עיצוב לוגו לחברה בנוי מאסטרטגית העסק, ערכי המותג, קהל יעד וכדומה. לאחר בחינת הנתונים מתחילים בעיצוב הלוגו ומיתוג העסק בחשיבה ההרמוניה, הצבעוניות, טיפוגרפיה וכדומה של עיצוב הלוגו והמיתוג.
במידה והחלטת למתג את העסק שלך. אשמח שנצא יחד למסע.
להתרשמות בדוגמאות שלי בעמוד עיצוב לוגו.
צריכים להתייעץ? מוזמנים ליצור קשר! studiorna.t@gmail.com
אורנה טרבלוס – מעצבת גרפית 050-2227518
פוסטים נוספים שאולי יעניין אותך:
סגנונות לוגואים שונים
עיצוב לוגו הוא היבט מכריע בעיצוב גרפי בבואנו לבצע מיתוג לעסק, שכן הוא משמש כייצוג
טרנדים עדכנים בעיצוב גרפי
ישנה חשיבות לכך שהעיצובים הגרפים יהיו מותאמים לטרנד העכשווי, המטרה היא שהעיצובים ילכדו את תשומת
5 טיפים ליצירת עיצוב לוגו לעסק
יצירת עיצוב לוגו לעסק מצריכה התייחסות מדוקדקת של גורמים שונים. להלן 5 טיפים שיעזרו לכן