טרנדים עדכנים בעיצוב גרפי

טרנדים עדכנים בעיצוב גרפי

ישנה חשיבות לכך שהעיצובים הגרפים יהיו מותאמים לטרנד העכשווי, המטרה היא שהעיצובים ילכדו את תשומת הלב של קהל היעד. שילוב של טרנדים עכשוויים יכולים לתת לעסק בין אם עסק חדש או קיים יתרון תחרותי, מראה רענן, צעיר ולהעביר רעיון, רגש, מסר בצורה יעילה. כשעיצובים משקפים את הטרנדים העכשוויים הם משקפים את הקשר התרבותי והחברתי של אותו זמן וכך העיצובים הגרפים הופכים למעניינים, יצירתיים, מתאימים יותר לתקופה.

מינימליזם ופשטות

עיצוב מינימליסטי מתמקד בפשטות, קווים נקיים וחלל לבן בשפע, על מנת ליצור מסר שקל להבנה. המטרה ליצור קומפוזיציות נקיות בעזרת מספר מינימלי של אלמנטים, כגון: צבעים, צורות וטקסט כדי להעביר מסר או רעיון.

עיצובים מינימליסטים סובבים סביב הרעיון "less is more".

מרחב לבן – מרחב לבן ממלא תפקיד חשוב בעיצוב המינימליסטי. הוא עוזר ליצור איזון, מדגיש את האלמנטים המרכזים ומספק מנוחה ויזואלית בעיניו של הצופה.

טיפוגרפיה – טיפוגרפיה מינימליסטית היא בדרך כלל פשוטה וקריאה. היא מתמקדת בשימוש מוגבל של גופנים וסגנונות גופנים כדי לשמור על בהירות וקריאה.

כמו כן, שילוב של פלטת צבעים מוגבלת במעט צבעים ושימוש בצורות גיאומטריות נקיות ופשוטות, יוצרות מבנה מסודר כדי להימנע ממורכבות.

צבעים נועזים ותוססים

המטרה להשתמש בפלטות צבעים נועזים כדי למשוך את תשומת הלב וליצור עיצובים בלתי נשכחים. צבעים בעיצוב יכולים לעורר רגשות או לשדר אישיות של המותג. חשוב לבחור את הצבעים על פי המסר שהצבעים מעבירים מבחינה פסיכולוגית ורגשית.

תורת הצבע

הצבע האדום משדר תשוקה, אנרגיה והתרגשות.

הצבע הצהוב מעורר תחושות של אושר, חום וחיוביות.

הצבע הכחול משדר רוגע, אמון ומקצועיות.

הצבע הירוק מייצג צמיחה, רעננות והרמוניה.

הצבע הכתום משלב את האנרגיה של אדום ואופטימיות של צהוב, משדר התלהבות.

הצבע הסגול מסמל יצירתיות, יוקרה ומסתורין.

צבעים נועזים יכולים ליצור ניגודיות ולגרום לאלמנטים לבלוט, כגון: כותרות, לחצני קריאה לפעולה או נקודות מוקד בעיצוב. זוהי דרך נוספת להשתמש בצבעים נועזים מול צבעים ניטרליים כדי לשמור על איזון. חשוב לבחור את צבעוניות המיתוג לפי המסר שרוצים להעביר לשלב את הצבעוניות עם חללים לבנים כדי למנוע עומס ויזואלי ולשמור על עיצוב נקי.

צורות מופשטות גיאומטריות

השימוש בצורות מופשטות וגיאומטריות נעשות במטרה ליצור קומפוזיציות בולטות ומעניינות ויזואלית. בנוסף, ליצור תחושה מודרנית. צורות גיאומטריות בגדלים שונים עם אטימות שונות יוצרות מימד עומק ועניין. סידור הצורות הגיאומטריות יוצרות קומפוזיציות מאוזנות מול תחושת עומק ותנועה שיוצר עיצוב חזותי תוסס ואנרגטי.

איורים מצוירים

איורים מותאמים אישית מוסיפים מגע ייחודי ואישי לעיצובים ויכולים לשפר את זהות המותג. לפעמים ישנם שילובים בין איורים מצוירים מול תמונות או צילומים שיוצרים עומק, ניגודיות או יצירת סיפור בעיצוב. איורים מצוירים יכולים להעביר את המסר בצורה משעשעת, הומוריסטית ושובבה. ניתן להעביר דרכם מסרים מורכבים בצורה מושכת ומעניינת.

רצוי לקבוע סגנון לאיורים (מופשטים ומינימליסטים או מסוגננים ומלאי פרטים) שמותאמים על פי קהל היעד, המסר והטון הכללי של העיצוב. בחירת פלטת הצבעים משלימה את אווירת העיצוב, צבעים מעוררי רגשות. לכן, הם עוזרים לקביעת הטון של האיור. קנה מידה ופרופורציות תורמים לאיזון החזותי הכללי של האיור.

טיפוגרפיה

טיפוגרפיה משמשת כאלמנט עיצובי. טיפוגרפיה נועזת יכולה לשפר את ההשפעה החזותית והתרבותית. מגמת הטיפוגרפיה היא ליצור עיצובים בעלי גופנים נועזים, תוססים, בעלי קימורים שיוצרים תחושה של אנרגיה בעיצובים. ניתן לשלב את הגופנים הנועזים עם פונטים מודרניים וישרים שיוצרים יחד ניגודיות מעניינת מבחינה ויזואלית.

  • פונט כתב יד ופונטים מותאמים אישית מוסיפים מגע ייחודי ואישי לעיצובים, מתוך דגש על אותנטיות ויצירתיות.
  • שילוב של גופנים בגדלים שונים בעיצוב אחד יכולים ליצור מראה עשיר ומורכב מבחינה ויזואלית. טרנד זה מתאים לעיצובים שמטרתם לבלוט להשמיע אמירה נועזת.
  • גופנים גיאומטריים ועתידניים משדרים תחושת מודרניות וטכנולוגיה. אפקט צבע על טיפוגרפיה יוצרת עומק וגורמת לו לבלוט על הרקע.

כאשר משלבים מגמות טיפוגרפיה בעיצוב גרפי חשוב להתאים אותם לקהל היעד ולמסר שמעוניינים להעביר במיתוג העסק.

מעברי צבע

מעברי צבע מוסיפים עומק, מימד ותחושת תנועה לעיצובים. יצירת שינוי צבע גורמת למשיכה ויזואלית ודינמיות באלמנטים העיצובים.

  • שילוב של שני צבעים יוצרים אפקט הרמוני אך מנוגד ומוסיף עומק ועניין ויזואלי לרקעים, לטקסט ולאלמנטים עיצוביים אחרים.
  • צבעי ניאון וגוונים מרהיבים יוצרים מעברים מושכי עין, במיוחד בשילוב רקע שחור. המעברים נותנים תחושה עתידנית ודינמית לעיצובים.
  • שילובי צבעי פסטל משדרים אווירת רוגע ואסתטיקה עדינה הרמונית ונעימה לעין. לעומת שילוב צבעים משלימים מנוגדים הגורמים לאפקט נועז ובולט, מושך תשומת לב ויוצר תחושת מתח בעיצוב.

לסיכום, חשוב למצוא את האיזון בין הטרנדים מול השמירה על הזהות העיצובית והסגנון האישי. מצד אחד להיות עכשוויים ומצד שני להיות אותנטיים לעסק. המטרה למשוך את העין, לבלוט ולעניין את קהל היעד מבחינה ויזואלית.

במידה והחלטת למתג את העסק שלך. אשמח שנצא יחד למסע.
להתרשמות בדוגמאות שלי בעמוד עיצוב גרפי.
צריכים להתייעץ? מוזמנים ליצור קשר! studiorna.t@gmail.com
אורנה טרבלוס – מעצבת גרפית  050-2227518

פוסטים נוספים שאולי יעניין אותך: